Saturday, September 28, 2013

Sesat Di Bumi Kelahiran Sendiri.....

huhuhuhuh...lama agaknya aku tak update belog ku ni...ada 2 hari lah kot..hahha...macam dua tahun je kan aku rasa...hahha..lempang kang....

Semalam tak pernah pernahnya adik angkat aku si Adiy Idham ni bermalam di umah aku lah pula. Aku pun sukalah..hehhee..tak pernah kan...citenya macam ni, aku plan nak ajak budak nasyid yang nak dok spm bermalam kat masjid surau sekolah. Tapi, macam ramai yang tak jadi nak pegi, ada hal katanyeeee, tambah-tambah lagi adik aku ni pun dia macam nak bermalam je kat umah aku. Teruslah aku suruh dia gtaw kang kawan dia yang lain bagi cancel je.

Kerjanya kat umah aku men game je. Sekepala kot dengan adik bongsu aku. Hahaha. Nak p mandi pun payah. Liat sangat.

Aku: adik, p mandi...
Adiy: Ala, kejap la..*sambil kyusuk men game apa ntah*
Aku: p lah mandi, kan nak solat kat masjid..
Adiy: kita solat di umah ja la bang,. *padahal tuala ada dah kat bahu*..
Aku: elleh, kyusuk men game lettuww...
Adiy: !@#$%^&*
Aku: hahahhaha

aku dah tidur pun dia masih kyusuk lagi men game. Yang paling pelik pasal adik aku ni, dia tak suka tido kat katil. Nak kat lantai juga. Lepas tu, kejap kat depan pintu, kejap kat bawah katil, kejap kat bawah meja belajar...aku terus jadi !@#$%^&*...tak taw nak cakap apa..hahha

Aku: kenapa tido kat lantai ?
Adiy: tak suka kat katil.
Aku: habis kalau dah ada bini amacam? Tak kan nak biar dia tido sorang-sorang kat katil.
Adiy: Pedulilah dia situ, bukan jadi masalah pun.
Aku: haaaaa ??? *boleh dia cakap cam tu*..!@#$%^...lempang kan budak ni...hahha

Nak di bangunkan qiam pun punya liat. Last-last aku p qiam sendiri. Dia pun qiam juga, tapi kat depan laptoplah, Terbaik kan,,,,hahahah...ntah apa dia buat kat laptop aku, aku pun tak taw..Lantak engko lah dek nak buat apa...Last last, dah jam 4 subuh lebih, pegilah juga adik aku ni amik wudhu kat bilik air..huhh..ada kesedaran juga budak ni..hehehe..jangan marah dek. Tetiba subuh, aku dengar dia becakap sorang-sorang kat depan laptop. Rupa-rupanya tengah berskype dengan bapa dia. Canggih juga adik aku ni (dalam hati jelah aku cakap, kang nanti kembang pula dia)..hahaha..Then, teruslah aku minta ajar buat skype..hehehhe..motifff tak ???

Lepas je kitaorang solat subuh. Terus nak minta kena hantar pegi skola tempat mak dia mengajar. Sebab ayah dia tunggu kat sana.

(jam 6.45 pagi)
Adiy: Bang, jom lah..
Aku: what ??!!!..awal juga..
Adiy: maw kena ambil suda..

Yang hensem banyak ( guna beg ) tu aku, yang baju putih tu adik angkat aku si Adiy Idham


Tapi last-last jam 7 lebih juga baru gerak. Sempat juga dia mandi...berbau...haahaha...dia kena pulang sebab jam 2 petang ada tusen. Rajin giler adik aku ni pergi tusen..hehhe..good good..waris perangai aku lah tu kan...hahhaha...Tapi time nak pulang tu, dia siap ngajak aku pegi tengok wayang lagi 1 Oktober, nak tegok "KL Gengster 2" katanyerrrr..dahlah time tu skola,,last-last ubah plan p hari jumaat malam sabtu depan, 4 Oktober,,berfoya yang terakhir sebelum dia nak dok SPM dan aku nak dok STPM..lagi pun aku habis je STPM 28 November nanti, terus nak p KL dah 1 Disember tu..lama gila kot aku tak jumpa budak ni nanti, dah lah plan nak berjalan ke KK tak jadi lepas kitaorang exam nnti...hahhaha..takpe, ada rezeki dia p matrix aku pulang r kejap p hntar dia..heeh...baikkan aku..motiff sangat..heheh

oke, back to the topic just now..(lagak mat salleh jap)...

dah dah pegi hantar dia ngan ayah dia. Aku pun pulang arr...dalam hati nak lalu kat Taman Bukit Bintang. (berlagak taw jalan lah aku ni konon)...last-last, tembus kat Sin Onn..ketawa sendiri aku bawa motor time tu...ahhha..sapa suruh berlagak sangat kan..hhaha...

Alhamdulillah, akhirnya jumpa juga jalan..hahah...tu lah, nak juga test power..hahahhaa


gambar curi, time adik aku tengah solat isyak...hehhehe...sory dek
K lah...babai....
Sumber http://www.zuarxpdc.com/2010/05/cara-memasang-facebook-like-button-pada.html#ixzz1x4DfNkvE